یار مردم
 
یاری مردم در مسائل دینی, سیاسی.و...
لوگوي ما

پشت پرده تبلیغات روی ماه چه بود؟

چند سوال:

چرا تبلیغات روی ماه؟

چرا قرار بود این عملیات به طور آزمایشی فقط در خاورمیانه انجام شود؟



برچسب‌ها: <-TagName->

ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 2 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط مجید

 

بسم الله الرحمن الرحیم

به نظر شما، ممکن است روزی برسد که اگر از شما درباره خدا سوال کنند، شما مجبور به ساعت ها فکر در مورد این واژه باشید و نهایتاً هم این کلمه برایتان آشنا نباشد؟

نظرتان در مورد مساجدی که به سالنی برای برگزاری مراسم ترحیم و سالن غذاخوری تبدیل شده است، چیست؟


آیا تا به حال قرآن های طلاکوب با جلد های آن چنانی بر سر سفره های عقد نظرتان را به خودش جلب کرده است؟

نظرتان در مورد این چیست، که یکی از اطرافیانتان صبح که دارد به سرکار می رود، مومن باشد و شب که به خانه برمی گردد، ایمانی به خدا نداشته و کافر شده باشد؟.........



برچسب‌ها: <-TagName->

ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 2 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط مجید

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش شیعه آنلاین، حدود دو سال از ساخت برج های آسمان‌خراش اطراف خانه خدا می گذرد.


به رغم همه اعتراضات و نارضایتی مسلمانان سراسر جهان از ساخت چنین برج هایی در نزدیکی کعبه، اما آل سعود به احساسات مسلمانان توجهی نکرد و مانند کسی که برای املاک و ارث پدری خود تصمیم می گیرد، به ساخت و ساز خود ادامه دارد.



از اشکالاتی که در آن زمان به این برج ها گرفته می شد، شکل ظاهری آن بود که شباهت زیادی به نمادهای فراماسونری داشت.



دیگر اشکال اساسی که به این آسمان‌خراش ها گرفته می شد، سایه و تاریکی بود که بر روی کعبه می انداختند.



در همین راستا طی چند روز اخیر تصویری از بالاترین طبقه یکی از این برج ها گرفته شده و در رسانه ها و سایت های اجتماعی جهان عرب منتشر شده که بسیار تأثیر گذار و ناراحت کننده بود و عمق جنایت آل سعود به خانه خدا را نشان می دهد.



شاید در وهله نخست نگاه کردن به این تصویر، بسیار ساده و یا حتی زیبا به نظر بیاید، اما با کمی تفکر درباره آن، هر مسلمانی احساس انزجار و ناراحتی می کند زیرا با ساخت این برج ها، خانه خدا در زاویه ای قرار گرفته که گویا در زیر پا و محلی پست قرار دارد.



برچسب‌ها: <-TagName->
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 2 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط مجید

حتما بخوانید...

مردی دارد در پارک مرکزی شهر نیویورک قدم میزند که ناگهان میبیند سگی به دختر بچه ای حمله

کرده است مرد به طرف انها میدود و با سگ درگیر میشود .

سرانجام سگ را میکشد و زندگی دختربچه ای را نجات میدهد پلیسی که صحنه را دیده بود به

سمت انها می اید و میگوید :"تو یک قهرمانی" .

فردا در روزنامه ها می نویسند :

یک نیویورکی شجاع جان دختر بچه ای را نجات داد اما ان مرد می گوید: من نیوریورکی نیستم

پس روزنامه های صبح می نویسند:

امریکایی شجاع جان دختر بچه ای را نجات داد .ان مرد دوباره میگوید: من امریکایی نیستم

از او میپرسند :خب پس تو کجایی هستی

"من ایرانی هستم"

فردای ان روز روزنامه ها این طور می نویسند :
یک تند روی مسلمان سگ بی گناه امریکایی را کشت !



برچسب‌ها: <-TagName->
نوشته شده در تاريخ شنبه 31 فروردين 1392برچسب:, توسط مجید

دین داری چیست؟ و به چه کسی دین دار گفته می شود؟ آیا کسانی که همه احکام شرعی را رعایت کرده و از حرام های الهی دوری می کنند را می توان مصداق شخص دین دار نامید؟

اگر بخواهیم رعایت موازین شرعی و دوری از حرام های الهی را ملاک و میزان دین داری افراد قرار دهیم، می بایست خیلی از خشک مقدس هایی که نماز شب می خواندند و روزه می گرفتند و حافظ قرآن بودند و به احکام شرعی مقید بوده و از حرام های الهی دوری می جستند

ولی در برابر ولی خدا می ایستادند را جزو دین داران بدانیم.

واقعیت این است که نماز شب خواندن و روزه و قرائت قرآن و تقید به احکام شرعی و دوری از حرام های الهی ملاک کافی و واقعی برای دین دار دانستن افراد نیست. ملاک دین داری در اسلام تبعیت بی چون چرا از ولی خدا و نایب ولی خداست. آنجاست که ممکن است در برخی اوقات به خاطر یک اولویت بالاتر دستور ولی خدا یک حکم شرعی را قید بزند و تبعیت از حکم ولی خدا مقدم بر انجام آن حکم شرعی می باشد.

در حقیقت انجام دستور ولی خدا در واقع حقیقت دین و دین داری می باشد. بنا براین مسئله شخص ولی الله در هر دوره و زمانی عصاره و اساس دین بوده و کسی را می توان دین دار فرض کرد که هیچ چیز را حتی احکام شرعی ظاهری را بر حکم ولی خدا ترجیح نداده و تنها وظیفه خود را تبعیت کامل از عصاره و اساس دین بداند.

تبعیت از ولی خدا به عنوان یک اصل اساسی در زندگی بشر می تواند به عنوان یک سرمشق برای سعادت در دنیا و آخرت و سبکی نو در ساختن دنیا برای آبادانی آخرت به همه ی بشریت معرفی نمود.

ولایت فقیه در دوره غیبت امام عصر و ولی خدا در زمین به عنوان جانشین ایشان ملاک دین داری و سبکی نو در زندگی اجتماعی بشر برای درهم تنیدن دنیا و آخرت و سعادت نوع بشر به عنوان راهی رهایی بخش از اسارت مدرن مدرنیته می باشد.



برچسب‌ها: <-TagName->
نوشته شده در تاريخ جمعه 30 فروردين 1392برچسب:مباحث حکومت اسلامی, , توسط مجید
29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و بزرگداشت حماسه آفرینی‌های دلاور مردان نیروی زمینی ارتش است. ارتش ما ارتشی است «كه جنگ را با پوست و گوشت و استخوان و سراسرِ حیات خود، آن هم نه یك روز و دو روز، بلكه بیش از هشت سال، لمس می‌كند و خود و همسر و فرزندان و خانه‌اش، با جنگ و حوادث جنگ آمیخته می‌شوند و همه آنها از مصایب آن متأثّر مى‌گردند».

بنابراین انتخاب یك روز از سال به عنوان روز ارتش «به منظور تجلیل بیشتر و تقدیر، سزاوارتر و نمودارِ تکریم از چهره‌ی سلحشور و رزمنده‌ی آنان است. ملت عظیم الشأن ایران روز 29 فروردین را به عنوان روز مبارک ارتش به آنان تبریک می‏گویند».

بله همه با هم باید بگوییم «افتخار و آفرین بر ارتشی که در اوج تصمیم جاودانه‌ی خود حصار تعبد طاغوت را شکست و برج و باروی رژیم سلطنت و حکومت 2500 ساله‌‌‌ی شاهنشاهی را به آتش کشید و خود را از قیود حاکمیت ستمگران و مستشاران آمریکایی که با هزاران آمال و آرزو برای منافعشان از ایران جزیره‌ی ثبات ساخته بودند، رهایی بخشید».

29 فروردین «فرصت بسیار خوبى است‏ بنده یكبار دیگر روز ارتش را كه از یادگارهاى بسیار با ارزش امام بزرگوارمان است، تجلیل كنم و به مناسبت این روز، پیام قلبىِ تقدیر و سپاس از فداكاریهاى ارتش را به گوش یكایكِ اعضاى ارتش جمهورى اسلامى ایران برسانم».



برچسب‌ها: <-TagName->

عروسی و عقد و شادی چیز خوبی است. حتی پیامبر اكرم(صلی الله علیه و آله)هم برای دختر مكرمه‌یخودشان مجلس عروسی گرفتند، شادی كردند و مردم شعر خواندند. زنها دست زدند و خوشی كردند. امّا نباید در این مجلسِ عقد و عروسی و اینها اسراف انجام بگیرد. یكی از اسرافها همین مجالس عقد و عروسی گران قیمت است. در هتلها، در این سالنهای گران قیمت مجالس درست می‌كنند. مبالغ زیادی شیرینی و میوه و خوراكی حرام می‌شود، از بین می‌رود، روی زمین ریخته می‌شود و ضایع می‌گردد. برای چه؟ برای چشم و هم چشمی؟! برای عقب نماندن از قافله‌ی اسراف



برچسب‌ها: <-TagName->
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 29 فروردين 1392برچسب:سبک زندگی, خانواده, توسط مجید

بعضی از مسلكهای غلط كه مخصوص زنها هم نیست ـ مردها هم گاهی همان مسلكها را دنبال می‌كنند ـ دنبال این هستند كه بگویند: نه! بیاییم اجناس این ترازو (نقشهای زن و مرد) را جابه‌جا كنیم. حالا اگر این كار را بكنیم چه می‌شود؟ جز اینكه اشتباه می‌كنید و جز اینكه بوستان به زیبایی و نیكی پرداخته شده را خراب می‌كنید؟ غیر از این، كار دیگری نمی‌كنید. فواید همدیگر را می‌برید، محیط خانواده را هم بی‌اعتنا می‌كنید. زن و مرد را نسبت به هم دچار تردید و دو دلی می‌كنید. آن محبّت و عشقی را كه مایه اصلی كار است، از دست می‌دهید.گاهی اتفاق می‌افتد مرد در خانه نقش زن را پیدا می‌كند. زن حاكم مطلق می‌شود و به مرد دستور می‌دهد این كار را بكن، آن كار را نكن. مرد هم دست بسته تسلیم است. خب چنین مردی دیگر نمی‌تواند تكیه گاه زن باشد. زن یك تكیه گاه خوب را دوست می‌دارد.

گاهی اوقات از این طرف مرد چیزهایی را به زن تحمیل می‌كند؛ فرض كنید كه تمام خرید و كار و سر و كله زدن با مراجعان با خانم است. چرا؟ چون من كار دارم، وقت ندارم. مبنا وقت نداشتن است! می‌گوید باید بروم اداره، كارها را باید خانم انجام دهد. یعنی كارهای بی‌جاذبه و سنگین برای زن. البته ممكن است چند صباحی سرگرمش كند، اما كار او نیست



برچسب‌ها: <-TagName->
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 29 فروردين 1392برچسب:سبک زندگی, خانواده, توسط مجید

یكی از  گناهان كبیرهء تمدن غرب نسبت به بشریت، این است كه ازدواج را در چشم مردم سبك كرد. تشكیل خانواده را كوچك كرد. مثل لباس كه عوض می‌كنند... قضیه‌ی زن و شوهری را این طور كردند.

آن كشورهایی كه در آن خانواده دارد ضایع می‌شود، در واقع پایه‌های مدنیّت آنها دارد می‌لرزد و نهایتاً فروخواهد ریخت.



برچسب‌ها: <-TagName->
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 29 فروردين 1392برچسب:سبک زندگی, خانواده, توسط مجید

حکم خرید و فروش  ، نصب و استفاده از آنتن های ماهواره ای بر اساس استفتاء مقام معظم رهبری به شرح ذیل است:

س 1213: آيا خريد و نگهدارى و استفاده از دستگاه گيرنده برنامه‏هاى تلويزيونى از ماهواره جايز است؟ و اگر دستگاه گيرنده مجانى به دست انسان برسد چه حکمى دارد؟

ج: دستگاه آنتن ماهواره‏اى از اين جهت که صرفاً وسيله‏اى براى دريافت برنامه‏هاى تلويزيونى است که هم برنامه‏هاى حلال دارد و هم برنامه‏هاى حرام، حکم آلات مشترک را دارد. لذا خريد و فروش و نگهدارى آن براى استفاده در امور حرام، حرام است و براى استفاده‏هاى حلال جايز است. ولى چون اين وسيله براى کسى که آن را در اختيار دارد زمينه دريافت برنامه‏هاى حرام را کاملاً فراهم مى‏کند و گاهى نگهدارى آن مفاسد ديگرى را نيز در بر دارد، خريد و نگهدارى آن جايز نيست مگر براى کسى که به خودش مطمئن است که استفاده حرام از آن نمى‏کند و بر تهيه و نگهدارى آن در خانه‏اش مفسده‏اى هم مترتّب نمى‏شود. لکن اگر قانونى در اين مورد وجود داشته باشد بايد مراعات گردد.

س 1214: آيا خريد و فروش دستگاه دريافت‏کننده کانالهاى ماهواره‏اى براى گرفتن کانالهاى ماهواره‏اى جمهورى اسلامى براى کسى که در خارج از جمهورى اسلامى زندگى مى‏کند، جايز است؟

ج: دستگاه مذکور هرچند از آلات مشترکى است که قابليت استفاده حلال را دارد ولى چون غالباً از آن بهره‏بردارى حرام مى‏شود و علاوه بر اين بهره‏گيرى از آن در خانه مفاسد ديگرى را هم در بر دارد، بنا بر اين خريد و استفاده از آن در خانه جايز نيست، مگر براى کسى که اطمينان دارد از آن بهره‏بردارى حرام نمى‏کند و نصب آن در خانه نيز مفسده ديگرى را دربرندارد.

س 1215: اگر آنتن ماهواره‏اى علاوه بر دريافت کانالهاى جمهورى اسلامى، اخبار و بعضى از برنامه‏هاى مفيد کشورهاى عربى و خليج فارس و همه کانالهاى غربى و فاسد را دريافت کند چه حکمى دارد؟

ج: معيار جواز استفاده از اين دستگاه براى گرفتن برنامه‏هاى کانالهاى تلويزيونى، همان است که قبلاً گذشت بدون اينکه بين کانالهاى غربى و غير آن تفاوتى وجود داشته باشد.

س 1216: استفاده از آنتن ماهواره‏اى براى آگاهى از برنامه‏هاى علمى يا قرآنى و مانند آن که از طريق ماهواره توسط دولتهاى غربى يا کشورهاى مجاور خليج فارس و غير آنها پخش مى‏شوند چه حکمى دارد؟

ج: استفاده از اين دستگاه براى ديدن و شنيدن برنامه‏هاى علمى يا قرآنى و مانند آن، هرچند فى‏نفسه مانعى ندارد، ولى به دليل اين که برنامه‏هايى که از طريق ماهواره توسط دولتهاى غربى و بيشتر کشورهاى همسايه پخش مى‏شوند، غالباً در بردارنده آموزش افکار گمراه‏کننده و تحريف حقايق و همچنين برنامه‏هاى لهو و فساد هستند و حتّى مشاهده برنامه‏هاى علمى يا قرآن ازطريق آنها موجب وقوع در فساد و ارتکاب حرام مى‏گردد، بنا بر اين شرعاً استفاده از آنتن‏هاى مذکور براى ديدن آن برنامه‏ها حرام است مگر آنکه برنامه‏هاى مفيد علمى يا قرآنى محض باشند و مشاهده آنها مستلزم هيچ فساد يا ابتلا به عمل حرامى نباشد، البته اگر قانونى باشد بايد مراعات شود.

س 1217: شغل ما تعمير دستگاههاى گيرنده برنامه‏هاى راديو و تلويزيونى است، در اين اواخر مراجعات زيادى براى نصب قطعات و تعمير آنتن‏هاى ماهواره‏اى صورت مى‏گيرد، تکليف ما در اين‌باره چيست؟ خريد و فروش قطعات آنها چه حکمى دارد؟

ج: اگر از اين دستگاه براى امور حرام استفاده شود که غالباً همينطور است و يا شما علم داشته باشيد به اينکه کسى که قصد تهيه آنتن ماهواره‏اى را دارد، براى امور حرام از آن استفاده مى‏کند، خريد و فروش و نصب قطعات و راه‏اندازى و تعمير و فروش قطعات آن جايز نيست.



برچسب‌ها: <-TagName->
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 29 فروردين 1392برچسب:ماهواره, تعمیر و نصب ماهواره, خرید و فروش ماهواره, توسط مجید


پيش درآمد

فقه سياسي شيعه همواره با سلاطين و حكومت‌هاي جائر سرناسازگاري داشته است. اين انديشه برگرفته از قرآن و شيوه عملي ائمّه اطهار(عليهم السلام)است. به همين دليل و از آن رو كه دو نيروي روحانيت و سلطنت با دو منشأ مشروعيت پا به عرصه اجتماع مي گذارند، همواره تعارض و ناسازگاري بين آن دو وجود دارد، و علي رغم آنكه در دوره صفويه علما و روحانيان نوعي مقبوليت نسبي براي حكومت سلطنتي قايل بودند، اما اين تعارض در جاي جاي حقوق اساسي به شكل بنيادين خود را نشان مي دهد. حقوق اساسي مبتني بر فقه سياسي شيعه كاملا با حقوق اساسي سلطنت مطلقه، كه جنبه‌اي عرفي دارد، ناهمگون و متفاوتند. با اين وجود، سؤال اين است كه چرا فقها و روحانيت همكاري‌هاي متعددي از خود در دوره صفويه نشان داده‌اند؟ آيا حكومت صفويه را از اساس مشروع مي دانستند؟ روند قانون گذاري در اين دوره چگونه بوده و روحانيان چه نقشي در اين روند ايفا مي كرده‌اند؟ حضور فقها و روحانيان در نظام قضايي دوره صفويه چگونه بوده است؟ آيا نظام قضايي اين دوره، اسلامي ـ عرفي بوده؟ اگر چنين بوده موضع علما در برابر بخش عرفي آن چگونه بوده است؟ تصدّي برخي منصب ها از سوي علما بر اساس فقه شيعه چگونه توجيه مي شده؟ آيا بر اساس ولايت فقيه و جانشيني از سوي ائمّه اطهار(عليهم السلام)، و يا بر اساس مشروعيت از سوي سلاطين. با توجه به اينكه در دوره صفويه، سلطنت مطلقه حاكم بوده، جايگاه فقها نسبت به آن و حقوق فردي و آزادي‌هاي عمومي مردم چگونه بوده است؟ آيا نوع همكاري بر اساس احكام اوليه بوده و يا ثانويه؟



برچسب‌ها: <-TagName->

ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 28 فروردين 1392برچسب:, توسط مجید

فقیه وارسته، مفسر قرآن و عارف بزرگوار مرحوم آیه الله حاج شیخ حسنعلی نجابت شیرازی [1] از زمره عالمان و فقیهان ژرف اندیش است که در زمینه "ولایت فقیه"، اهمیت، ابعاد، حدود و شروط آن اندیشیده و در این زمینه کتابی وجیز و اندک حجم اما پرفایده نوشته اند. انگیزه این جزوه - که نخستین بار در سال 1358 و پس از پیروزی انقلاب منتشر شد - پاسخ گویی به جریان های مخالف ولایت فقیه بود اما در ضمن حاوی نکاتی مهم و روشن گر درباره "ولایت مطلقه فقیه" است. در این جا به رئوس نظریه ایشان در این مورد اشاره ای می کنیم.

اهمیت ولایت فقیه

مرحوم آیه الله نجابت، انگیزه نگارش این کتاب را نقد نظر برخی روحانیون که می خواهند "ولایت فقیه متعهد مسئول" را محدود کنند، ذکر نموده و سپس در باب اهمیت ولایت فقیه چنین آورده اند:
"اما ولایت فقیه از اهم مسائل اسلامی وانفع مسائل سیاسی - اسلامی است، زیرا در عصر غیبت کبرا صحت عبادات و معاملات و قضاوات امت اسلامی بستگی کامل به ولایت فقیه دارد و خاتم انبیا(ص) و ائمه معصومین(ع) این بستگی را به اذن خداوند برقرار فرمودند."
[2]


برچسب‌ها: <-TagName->

ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 28 فروردين 1392برچسب:, توسط مجید

شیخ محمد حسین کاشف الغطاءدر اواخر قرن دوازدهم هجری مردی از تبار مالك اشتر نخعی با نام خضر از اطراف شهر حله به نجف اشرف هجرت كرد و به سال 1156 ق فرزندی از او متولد گردید كه بر وی نام جعفر نهاده شد. وی كه در یادگیری شاخه‌های مختلف علوم اسلامی با نبوغ سرشار خویش به مرتبه ای از رشد و كمال رسید كه از نوادر دوران و سرآمدان عرصه فقاهت و اجتهاد محسوب می‌شود. به مناسبت تألیف اثر ارزشمند «كشف الغطاء» با نام شیخ جعفر كاشف الغطاء شهره آفاق گردید. كاشف الغطاء فقیه فوق العاده ماهری است و در فقه انظاری دقیق و عمیق داشته و از او به عظمت یاد می شود. گفته می شود كه در احاطه به فروع فقهی از آغاز تا پایان فقیهی مانند او

در زمان غیبت وجود نداشته است!

فقیه و عارف الهی حضرت آیت الله بهجت گیلانی در مورد این شخصیت عظیم می فرماید: «حدسیّات مرحوم كاشف الغطاء در فقه ماشاءاللّه خیلى قوى است و واقعا چون شهید اوّل (ابوعبداللّه شمس الدّین محمّد بن جمال الدّین مكّى نبطى جزینى، معروف به شهید اوّل، صاحب تألیفات بسیار) است. یعنى كار فقیه به جایى مى رسد كه با تكیه بر ارتكازیّات فتوى مى دهد (نه با ادلّه ى سمعیّه). البته هر شخص عامّى ارتكازیّاتش قبول نمى شود، بلكه ارتكازیات نزد فقیه باید به گونه اى باشد كه از اَشباه و نظایر مسأله اطّلاع داشته باشد و آن ها را ببیند و ادلّه ى سمعیّه نزد او در غایت حضور باشد، به گونه اى كه گویا از آن ها استفاده مى كند. مرحوم صاحب جواهر( فقیه بزرگوار، محمّد حسن بن ناصر اصفهانى نجفى ) نیز درباره ى كاشف الغطا فرموده است: «وَ لَمْ أَجِدْ أَقْوى حَدْسا مِنْهُ فى زَمانِهِ» در زمان او كسى را از لحاظ قوّت حدس، قوى تر از او ندیدم1».



برچسب‌ها: <-TagName->

ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 28 فروردين 1392برچسب:, توسط مجید

ولایت فقیه؛ مانع تبدیل شدن دموکراسی به ديكتاتوري سرمايه‌داري

  

يكي از دلایل لزوم ولايت فيقه جلوگيري از بروز ديكتاتوري در حكومت است. مبناي دموكراسي در غرب مبتني بر يك ركن است. مردم. در اسلام مبناي دموكراسي مبتني بر دو ركن است: مردم و ولايت، يا به تعبيري امامت و امت. تجربه دموكراسي صرفاً مبتني بر مردم درغرب مدرن  نشان داده است كه دموكراسي صرفاً مبتني بر مردم تدريجاً‌ تبديل خواهد شد به ديكتاتوري سرمايه‌داري. ما چه بخواهيم و چه نخواهيم در هر كشوري، قدرتمند وجود دارد. سرمايه‌دارها، احزاب سياسي، رسانه‌ها و ... هر كدام به اندازه اي داراي قدرت‌اند. قدرت هم فسادآور است. چه تضميني وجود دارد كه اين قدرتمندان كه وجودشان دست ما هم نيست، از قدرتشان سوءاستفاده نكنند و عليه مردم آن را به كار نبندند؟ آيا نبايد يك «قدرت اميني» هم در رأس باشد تا اگر آنها خواستند ديكتاتوري كنند، جلويشان بايستند؟

برچسب‌ها: <-TagName->

ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 28 فروردين 1392برچسب:, توسط مجید

آخرین دیدار هیات دولت با رهبرمعظم انقلاب در تاریخ ۱۳۹۱/۰۶/۰۲ برگزار شد که ایشان با بیان نقاط قوت دولت به نقاط ضعف دولت نیز اشاره ای کردند و لیستی از "بایدها" و "نبایدها" را برای اعضای هیات دولت و ادامه کار آنها در عمر باقیمانده دولت برشمردند.
 
"باید" هایی که در مقطع کنونی اهمیت ویژه ای برای جامعه داشته و اعضای هیات دولت که در مقام مسئول مورد خطاب رهبر معظم انقلاب قرار گرفتند، انتظار می رود اهتمام ویژه برای حل تک تک این "بایدها" به کار گیرند.
در ادامه لیستی از "باید"های رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای هیات دولت که مصادف با هفته دولت برگزار شد را در حالی می خوانید که7 ماهاز این دیدار و خطابه رهبر معظم انقلاب را پشت سر می گذاریم و تنها5 ماهاز عمر دولت باقی مانده است.

در ادامه خطاب های حضرت آیت الله خامنه ای را به اعضای هیات دولت می خوانید:


برچسب‌ها: <-TagName->

ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 27 فروردين 1392برچسب:, توسط مجید

 

آيت‏الله خوشوقت: خداوند تمام ابزار "منصب رهبري" را به رهبرانقلاب هديه كرده است/ علامه طباطبايي معمار وجود من بود

گروه معارف: ارادت ويژه مرحوم حضرت آيت الله خوشوقت نسبت به رهبر انقلاب براي هركس كه كمترين خوشه را از خرمن اين عالم رباني چيده باشد، نكته‌اي مخفي نيست. ارادتي برخواسته از باورهاي عميق ديني آن هم از سوي عالمي كه برخي از بزرگان دين او را در قامت مرجعيت مي‌ديدند.

 

 



برچسب‌ها: <-TagName->

ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 27 فروردين 1392برچسب:, توسط مجید

بهانه رونمایی از کتاب «درس‌های پیامبر اعظم (ص)»

با 224 تالیفات و آثار مکتوب مقام معظم رهبری آشنا شوید

مراسم رونمایی از کتاب «درس‌های پیامبر اعظم (ص)» گزیده‌ای از بیانات مقام معظم رهبری درباره شخصیت، ویژگی‌ها و بعثت پیامبر (ص) امروز توسط دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظّم رهبری در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

این موضوع، بهانه‌ی شد تا به بیان تالیفات و آثار مکتوب مقام معظم رهبری که در ادامه، به اختصار منتشر می‌شوند بپردازیم.

نظر به اینکه کشور ما، دوران سازندگی و سازماندهی جامعه نوین و مترقی اسلامی را طی می‌کند، آنچه بیش از هرچیز دیگر شرط اصلی موفقیّت و سلامت در این مرحله حساس است، ارائه راه حل‌های رهگشا و طرح‌های چاره‌ساز سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، فقهی، حقوقی، اصلاحی و... است که علاوه بر ویژگی اصالت دینی و اسلامی، از ویژگی همپایی با شرایط و روابط پیچیده جهان حاضر نیز برخوردار باشد.



برچسب‌ها: <-TagName->

ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 27 فروردين 1392برچسب:, توسط مجید

 

بنیامین نتانیاهو بیش از دو سال قبل در دانشگاهی در آمریكا گفت كه عقیده دارد بدون قرار داشتن یك تهدید معتبر نظامی در كنار گزینه‌هایی مانند تحریم، مذاكره و عملیات اطلاعاتی، امكان تغییر محاسبات ایران درباره‌ برنامه هسته‌ای‌اش وجود نخواهد داشت.

از آن روز، نتانیاهو و جمعی از دیگر دولتی‌ها در سرزمین‌های اشغالی، مكرراً این تعبیر را به كار برده‌اند. مقصود از تهدید معتبر نظامی این است كه باید سلسله اقداماتی به اجرا گذاشته شود تا ایران واقعاً كه باور كند در صورت شكست نهایی مذاكرات و كوتاه نیامدن از مواضعش، آنچه در انتهای مسیر وجود دارد جنگ است نه پذیرش ایران هسته‌ای. از نظر اسرائیل یكی از مهم‌ترین مشكلات در مواجهه‌ راهبردی غرب و ایران این است كه ایران تهدیدهای غرب را باور ندارد. مقصود از معتبرسازی تهدید نظامی هم چیزی جز این نیست كه غرب تهدیدی علیه ایران تولید كند كه ایران آن را باور كرده و جدی بگیرد.

جامعه‌ راهبردی رژیم صهیونیستی با این فرض كه ایجاد یك تهدید معتبر نظامی علیه ایران جزء ضروری هرگونه راهبردی است كه محاسبات راهبردی ایران را هدف گرفته باشد، تلاش‌های متعددی را برای تحقق آن انجام داده است. ...



برچسب‌ها: <-TagName->

ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 27 فروردين 1392برچسب:, توسط مجید
تمامی حقوق مطالب برای یار مردم محفوظ می باشد